Brev:
Opstart af skemad
24. februar 2014
Alder:
5 mdr.
Opstart af skemad
Hej Helen
Tak for dit sidste svar.
Vi har nu været i gang med skemad i 8 dage. De første 2 dage gav vi om aftenen, og de resterende dage har vi givet smagsprøver om dagen efter formiddagsluren.
Vi har prøvet 5 dage med kartoffel/gulerodsmos og 3 dage med majsgrød med frugtmos. Begge dele har vi prøvet både at lave meget tynd og med lidt gods i (som en tyk cremet suppe) + vi har tilbudt vand af snapseglas (i alt i 3 uger).
Vi synes dog ikke, at der er stor interesse og han forstår det ikke rigtigt. Vandet løber bare ud igen og han sidder med åben mund helt stille og ser helt forbløffet ud. Mad får han en lille bitte smule ned af - men forstår ikke rigtig at tage imod skeen og åbner ikke munden tydeligt, når skeen kommer, som jeg kan se flere af de andre babyer i mødregruppen gør.
Han ser heller ikke ud som om, han synes det smager vildt godt - mere bare sådan lidt mærkeligt.
Han er meget interesseret, når vi spise - vil gerne snuse til vores mad og gribe efter gaflen - men synes bare ikke at interessen virker helt så stor med vand og mad.
Vi tænker, at han ikke er helt klar endnu, så vil holde en pause - i hvert fald til vi har hørt din mening. Hvad siger du til at vi venter en uge eller to og så prøver igen?
Og har du nogle fif til hvordan vi skal gribe det an ud over hvad vi allerede gør?
Han er 5 mdr. og 10 dage præcis. Han blev tjekket ved lægen da han var 5 mdr og her var han 68 cm lang (49 v/fødsel) og vejede 7,5 kg (3180 v/fødsel).
Han trives fortsat rigtig fint, er glad og veltilpas og det går i den rigtige retning med søvnen og amningen.
Kærlig hilsen
Signe